Cabaran Pemasaran Produk Halal di Malaysia: Kajian Kes di Syarikat Faiza Sdn Bhd

Challenges of Halal Products Marketing in Malaysia: A Case Study at Faiza Sdn Bhd Company

Authors

  • Puteri Balqis Hasani Department of Islamic Studies, Faculty of Education and Social Sciences, Universiti Selangor, 45600 Bestari Jaya Selangor, Malaysia.
  • Nur Fatin Nabilah Shahrom Department of Islamic Studies, Faculty of Education and Social Sciences, Universiti Selangor, 45600 Bestari Jaya Selangor, Malaysia.
  • Afiqah Haris Department of Islamic Studies, Faculty of Education and Social Sciences, Universiti Selangor, 45600 Bestari Jaya Selangor, Malaysia.
  • Nurul Alia Atiqah Kasmi Department of Islamic Studies, Faculty of Education and Social Sciences, Universiti Selangor, 45600 Bestari Jaya Selangor, Malaysia.
  • Nurul Nabila Mohd Azhar Department of Islamic Studies, Faculty of Education and Social Sciences, Universiti Selangor, 45600 Bestari Jaya Selangor, Malaysia.

Keywords:

Syarikat Faiza Sdn. Bhd., process, quality, halal certification

Abstract

Competition in marketing or business has prompted companies to allocate commitments to the production of halal products. This has driven Faiza Sdn. Bhd (FAIZA company) to emphasize the halal product certification process to effectively face intense competition. This interview study was conducted to identify the company's marketing channels, strategies employed in marketing halal products, and the challenges faced by the company in promoting halal products to establish a global reputation. The study involved a face-to-face interview with an informant holding a managerial position at the central branch of FAIZA. Data collection was based on face-to-face interviews, providing comprehensive information related to the company's development, challenges, expectations, and more. Therefore, this study is expected to serve as an example for other halal product marketing companies, while also contributing to the increased production of high-quality halal products.

 

ABSTRAK

Persaingan dalam sesebuah pemasaran atau perniagaan telah memberikan satu dorongan kepada syarikat-syarikat untuk mengagihkan komitmen terhadap sesuatu penghasilan produk halal. Hal ini telah mendorong syarikat Faiza Sdn. Bhd (syarikat FAIZA) untuk mengetengahkan pengkualitian produk halal yang telah dihasilkan supaya persaingan yang banyak dapat dihadapi dengan lebih efektif. Kajian temu bual ini dijalankan bagi mengenalpasti medium pemasaran syarikat, strategi yang digunakan oelh syarikat dalam pemasaran produk halal serta cabaran syarikat dalam mempromodikan produk halal  sehingga syarikat berjaya menempa nama di peringkat global. Kajian ini melibatkan temu bual bersemuka bersama seorang informan yang menjawat jawatan sebagai pengurus syarikat FAIZA cawangan tengah. Kaedah pengumpulan data adalah berdasarkan kepada temu bual secara bersemuka. Justeru, kajian memberikan maklumat sepenuhnya berkaitan dengan perkembangan syarikat, cabaran, harapan dan sebagainya. Oleh itu, kajian ini diharapkan agar dapat menjadi contoh kepada syarikat-syarikat pemasaran poduk halal yang lain sekaligus memperbanyakkan lagi pengeluaran produk halal yang berkualiti.

Published

2023-11-28

How to Cite

Hasani, P. B., Shahrom, N. F. N., Haris, A., Kasmi, N. A. A., & Mohd Azhar, N. N. (2023). Cabaran Pemasaran Produk Halal di Malaysia: Kajian Kes di Syarikat Faiza Sdn Bhd: Challenges of Halal Products Marketing in Malaysia: A Case Study at Faiza Sdn Bhd Company. CFORSJ Procedia, 1, 50–70. Retrieved from https://cforsjprocedia.usim.edu.my/index.php/eproceeding/article/view/9

Conference Proceedings Volume

Section

Articles